2019-02-09

På utställningen finns...

som syntes i förra inlägget, en lång upplyst hylla.
Detta är vad som finns i den: (klicka på bilderna för förstoring!)


alltså en kavalkad av olika dekorationstekniker (belysta snett underifrån med en garderobsbelysning från ett känt möbelföretag i närheten – tänk så många grejor som kan användas på ”alternativa” sätt!).

Eftersom vi både har en stämpelplåt och ett glas med Calmare nyckel, så har vi sammanfört dem:

Vi visar också något som inte så många sett: vårt fjärde exempel på ett tre-delat pantografmotiv.


Av någon anledning har de inte blivit diskade – men det har ju också sin poäng: såhär såg ett antal plåtar ut när de kom till oss.

Dessa tre plåtar innehåller texten till Gubben Noach (ja, trodde jag alltså, tills jag jämförde med den riktiga texten...)

Här är i alla fall den första raden, hopsamlad från alla tre plåtarna:


Texten jag kan tyda ut av mina bilder blir mycket märklig, så jag får återkomma om den (hoppas det är jag som har fel, och inte plåtarna).

Eftersom det inte var nå’n rusning av visningssugna besökare ägnade vi oss åt en del litteraturstudier. Här Zäta, läsande i en (av flera) pärm(ar) med intervjuer om glasarbete.

Inga kommentarer: