2016-06-12

Sammanfattning av veckan som varit


I måndags pysslade Gunnar och jag bland annat med flaskmaskinen, istället för att vifta med flaggor. (eller vad vet jag, G kanske tog en tur senare på kvällen...)

Vi uppfann ett lyftinstrument (nämligen en lyftstropp lagd över "blåsgrejen", fäst i två av formdistans... (vad de nu är - hakar som kan skruvas fast i den övre, rörliga, skivan)) - med vilken vi lyfte övre vändskivan högt nog för att kunna göra ganska ordentligt rent mellan de båda skivorna.
Det kunde blivit dramatiska bilder, men vi hade ingen fotograf... (både G & jag var skitiga upp till armbågarna).
Hur som, rent blev det, snurrade gjorde den. (Dessvärre hjälpte inte vitt litiumfett så länge, nu går den betydligt mer trögt än för en vecka se'n. Jag tror på ett ark teflon!)

På tisdagen fortsatte Bela och jag att pilla pantograf. Det finns oändliga mängder vaxklumpar, glasbitar, svart gegga inimellan överallt...
Dessutom tror jag att vi behöver komma åt att rengöra de kullager som ska hjälpa ritstiften att snurra, en del av dem går trögt.


Slutligen, idag: Zäta och jag höll öppet (vi hade kanske 20 besökare!), samtidigt som vi monterade den gamla vindrutan ovanför dörren. (Vi kan också berätta att knotten har vaknat)


När vi så småningom fick kaffe funderade vi över detdär staketet - nå'nting som hindrar att folk snubblar ned i utgrävningen vi gjort för dörren - och uppfann detta:

(med lite rödfärg på kan det väl duga?)

Ett par långväga besökare (från Minnesota):


Det sista vi gjorde idag var att räkna pengar. Uppskattningsvis har vi fått in nånstans ikring 275 kr (och kom ihåg att säsongen ännu inte börjat!)


Inga kommentarer: