2017-04-20

Hutter-hutter-hutter...

Trots dubbla strumpor och rejält underställ är det KALLT att hålla på med pilljobb!
Lasse har ägnat dagen åt diverse sladdar - och det har jag också. Men när det blev fotodags så var jag så kall om fingrarna så jag kunde inte hålla kameran stadigt. Eller också var kameran så kall om fingrarna att den inte kunde fokusera... Så bilderna är jätteoskarpa. Vi får se om det blir varmare imorgon.
För att Lasse skulle få arbetsutrymme - ja även inför lördagens begivenheter förstås - så gjorde vi en preliminäruppställning av Guillochemodellen på dess plats. Imorgon skall vi skaffa fram plywood och bygga in den på ett rimligt sätt så vi har den igång på lördag. Om vi ställer dit en tjugoliters hink för att samla upp pengarna under myntinkastet så tror varken Lasse eller jag att vi skall behöva tömma hinken på pengar under lördagen. Så till en början får det klara sig utan att vi arrangerar ett lås...
Själv ägnade jag mig också åt en massa sladdar och nu finns det belysning i den nya glashyllan. Lysdioder är verkligen fantastiska: Ingen ström drar de och snyggt blir det!

Inga kommentarer: