2018-02-22

Utställningen står kvar på biblioteket

ytterligare 6 dagar – till den siste februari, alltså onsdag nästa vecka.
Vi kommer att vara där även på lördag 24/2 kl 10 – 13.

Så vad har vi gjort under utställningstiden?

Vi har:
- talat med "allmänheten" (även om vi kunde hoppats på ett större antal)
- hållit ett föredrag (med måttligt antal åhörare)
- läst i diverse "specialare" som bibblan har (till exempel har de två tjocka pärmar med renskrivna svar på Nordiska museets frågelista till glasarbetare (lista nr 80 Glasbruksarbete (JEA,MR) 49 1942)
- mekat en del med g-modellen, som ju inte gillade att flyttas


Idag har grabbarna dessutom gjort en upptäckt: deras mobiltelefoner har kamera! Därför satte de igång att fota...

Jag ville ju inte vara sämre jag, men jag använde en dum kamera, en såndär som en inte kan telefonera med…

Vilka bilder som blev bäst? Det vet ju inte jag, jag har ju bara mina egna... De två första tagna genom skåpets glasskivor, den tredje på ett bord med ljus uppifrån.

Välkomna i ytterligare 6 dagar - vill du träffa oss, är vi där på lördag!

Vi återkommer om torsdag 1:e mars – kanske flyttar vi hem modellen då, isåfall blir det inget på Folkan.
Meddelas här och i mejl till medlemmar.

Inga kommentarer: