2018-07-23

Första dagen av 120-årsjubileet

Vilket jubileum?
Jo, det för IX DEUTSCHES TURNFEST som pågick i Hamburg 23-27 juli 1898.

Som ni som läser bloggen redan vet (från bland annat förra inlägget) ska alla tyskar få ett bergdalatroll – idag gick det åt 11 st.


Dessutom hände det något tråkigt: bland dagens 60 besökare var det någon som norpade min plånbok – ännu tråkigare var det att den innehöll 1400 kr som föreningen fått in i ”tiggarbössan”.
Eftersom jag gillade min plånbok uppmanar jag alla att kolla lite extra i omgivningarna, även utan pengarna kan jag ha användning för den: ganska stor, rött ”konstläder”, en avdelning som knäpps ihop med tryckknapp, en som öppnas med blixtlås.

Nå. I fortsättningen får jag väl se till att låsa in viktiga saker... (Tag lärdom, övriga föreningskamrater, ibland är ju ni också här och guidar.)

Inga kommentarer: