2020-03-29

En vacker dag

men den var bedräglig… första fjärilen som fastnat på bild, men en något senare bild visar att det inte var riktigt så varmt som det såg ut inifrån.


I dessa tider (jag vägrar ordet ”coronakris”) gäller det ju att hitta på nå’t för att iaf sprida museets rykte… så vi funderar på hur det kan göras.

Idéer till det har vi, men hur ska vi få in pengar? Vi har ju hört talas om ”swish-journalistik” (nå’n som vet om det fungerar?), men hur göra om det till ”swish-museum”?

I alla fall hämtade vi några panto-plåtar att leka med i hemmets varma vrå. Den mer seriösa leken har vi inte börjat med än, men här några ögonblicksbilder:

En av plåtarna är så sliten att det gått hål i den. Tyvärr har jag inte hittat mönstret i någon av katalogerna – men det bör ju ha varit populärt? Känner någon igen det? (och inte är jag världens bästa fotograf heller, men det visste ni ju...)
I vår samling heter plåten nr 65, detta är vad jag kallar A-sidan.


Våra småkatter tyckte i alla fall att den var... läskig (men den bet inte ifrån, så…), konstig, ”men vad ÄR det, då?” – men efter en stund verkade den helt ofarlig.


Och så har jag laddat upp även de engelska hemsidorna. Igen: alla, ALLA, synpunkter/påpekanden/vad-det-kan-vara (stavfel? grammatiska fel? annat?) välkomna!
Snart ska jag börja fixa en tysk version, dock utgående från vår nya själv-guide. Återkommer så småningom i den frågan, hoppas jag.

Guten abent (eller vad det heter, och förresten är klockan fel också)

Inga kommentarer: