2017-05-06

Veckan är inte slut än

... men imorgon är det Gunnar som är museivärd.

I torsdags fortsatte pysslandet – Lasse med eldragningen, Björn med diverse, jag med skyltningen.

Idag (lördag) var jag ensam om att hålla öppet – fick totalt 6 besökare, ett pling i modellådan och 40 kr.

Jag ägnade en bra stund åt att försöka putsa vitrinskåpet. Det har stått (antagligen ganska o-putsat) fullt med saker lämpliga att vara stationära i ett vitrinskåp i närmare 25 år i en ordinär stockholmslägenhet.
Jag är inte en särskilt van glasputsare (iaf inte av glas som inte går lätt att komma åt, som fönster och så’nt), så det gick väl sådär… Resultatet är åtminstone betydligt bättre än innan, men det går nog några puts-vändor till innan all gammal stockholms-avgas-skit är avlägsnad.

Allt blir roligare med lite bilder? Jag tror det.

Nå’n gång i torsdags ägnade B & L sig åt först samarbete, sedan parallellarbete:

Samarbetsprojektet slutade i en rad skyltar:

På långbänken finns numera funktionell arbetsplatsbelysning (även om arbetsplatserna ännu är blockerade av lös-grejorna till nya panton och guillocherna)

Jag placerade centrifugerat (med skylt) i botten på vitrinen:

Vi fick till fotoetsningsapparaten med en fotoetsad tallrik monterad på plats (det kommer en till tallrik så småningom; den kommer att visas rättvänd):

G-modellen har blivit "dekorerad"

Nya hyllan är förbättrad – det finns saker även på översta hyllan;
elon-hyllan är kompletterad med en bild på plåten;
understa hyllan huserar kaffekulor och ett par skyltar.

Glasdraperiet ger extra effekt på soliga eftermiddagar:

För den intresserade kan nämnas att det nu finns en sida om foto-etsning på hemsidan, och att tidslinjen för etsmaskiner är uppdaterad.

Inga kommentarer: