2016-04-05

2016-04-05

Idag var jag alldeles ensam (men fick påhälsning av Tore lite senare, så jag fick sällskap till kaffet).

FÖrst ägnade jag mig åt att förteckna plåtar - det blev ungefär 35 st - med enklare beskrivning av mönster på båda sidorna (frågan är: kommer jag att förstå mina beskrivningar senare?), med storlek och ev andra kommentarer (såsom signerad, sammansatt plåt...)


Efter ungefär 35 st började batteriet på datorn krokna, så istället satte jag upp den första tavellisten.
(Tavellisterna skänks av B&K, som har ett litet lager till övers)


(innan nå'n hojtar att listen inte sitter i våg: jo, det gör den. Det är panelen som inte sitter i våg...)

Varför tavellist? Jo, för med lister kan vi sätta upp massor med plåtar. Detta kommer dels att visa på hur många plåtar vi har/hur många mönster som tillverkades, dels kommer de att delvis dölja väggen.
(Jo, jag vet: nå'n kommer att tycka att den "fula" väggen blir ännu mer accentuerad, men 1) vi har beslutat att inte måla om, på förslag av byggnadsantikvarien och 2) i alla fall så'na som jag kommer att titta mycket mer på plåtarna än på väggen. Men vi är ju alla olika.)

Plåtarna måste förstås hjälpas så att de inte trillar ned, men såhär tänker jag ungefär:


Inga kommentarer: